وداع دانشگاه کردستان با پیکر دکتر محمدرضا ستاره

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، عصر روز یکشنبه ۱۲ تیرماه سال‌جاری، جامعه دانشگاهی دانشگاه کردستان با پیکر دکتر محمدرضا ستاره دکترای تخصصی فیزیک ذرات بنیادی نظری،  در مقابل مسجد این دانشگاه وداع کردند.
در این مراسم دکتر رحمت صادقی ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده و همکاران دکتر ستاره، اظهار داشت: بدون شک حضور گرم و ارزشمند شما بزرگواران باعث تسلی خاطر بازماندگان و یاران دکتر ستاره خواهد شد و این حضور شما نشان از همت والای شما برای ارج نهادن به ساحت مقدس علم، عالم و انسانیت است.
وی گفت: مصیبتی بزرگ، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر، غم و اندوهی جانکاه و ماتمی جانسوز امروز دانشگاه کردستان و کل جامعه علمی کشور را فرا گرفته است و دانشمند تراز اول علمی جهانی در کمال ناباوری و در عنفوان بهار علمی خود جان به جان آفرین تسلیم کرد.


رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: جاده‌های بی رحم کردستان دوباره و چندباره ما را دغدار کرد و شخصیت برجسته دیگری را از ما گرفت، سرمایه‌های انسانی ارزشمندترین دارایی‌های هر ملتی هستند و از دست دادن آنها خسارت سنگین و جبران ناپذیری برای آن ملت است.
وی افزود: به فرمایش رسول اکرم(ص): مرگ عالم مصیبتی جبران‌ناپذیر و رخنه‌ای بسته‌ناشدنی است و او ستاره‌ای است که غروب می‌کند و مرگ یک قبیله آسانتر از مرگ یک عالم است و به راستی مرگ عالم و دانشمند مرگ عالم و جهانی است.
به گفته دکتر صادقی، درخشش علمی دکتر ستاره در یکی از پیچیده‌ترین مباحث علمی فیزیک نظری ذرات بنیادین در سطح ملی و بین‌المللی بی‌نظیر بود و دریغا که این ستاره پر تلألؤ نابهنگام افول نمود اما با حضور شاگردان ایشان آثار و تئوری‌های علمی او جاودانه خواهد ماند.
وی عنوان کرد: خدمات ارزنده‌ای که در زمینه علمی دکتر ستاره از باب تربیت شاگردان و نیروی انسانی کارآمد و  از بابت تولیدات علمی فراوان قطعا دکتر را جاودانه کرده و نام و یادش در همه مجامع بین‌المللی برای همیشه زنده و جاوید خواهد ماند.

رئیس دانشگاه کردستان خاطر نشان کرد: اینجانب به نیابت از دانشگاهیان دانشگاه کردستان، در کمال حزن و اندوه و با استعانت صبر از خدای متعال این ضایعه غم‌افزا و جانکاه را به خانواده ارجمند پدر، مادر، همسر، فرزندان، برادر گرانقدر ایشان، مردم فرهنگ‌دوست و دانش‌پرور استان کردستان و بالاخص همشهریان عزیز بیجاری که در دانایی و بایستگی علمی شهره این سرزمینند و همچنین به کلیه همکاران ارجمند هیات علمی، کارمندان گرانقدر و دانشجویان عزیز خاصه گروه آموزشی فیزیک و تمامی دانشگاهیان و جامعه علمی کشور تسلیت عرض نموده و از خدای سبحان طلب مغفرت برای روح آن مرحوم و صبر و عافیت برای بازماندگان را دارم.

در ادامه این مراسم، استاندار کردستان نیز اظهار داشت: خبر درگذشت چهره نام‌آشنا و استاد برجسته دانشگاه کردستان «پروفسور محمدرضا ستاره» که جزو سرآمدان علمی کشور و از جمله دانشمندان ۲ درصد برتر جهان و پژوهشگر توانمند کشور بود، موجب تالم و تاثر فراوان اینجانب شد.
به گفته اسماعیل زارعی کوشا، پیامبر اسلام میفرماید با مرگ عالم رخنه‌ای ایجاد می‌شود که با هیچ چیزی پر نخواهد شد و نسبت عالم در جامعه مانند نسبت خورشید به ستارگان است و این نشان از فخر، مباهات و جایگاه دانشمندان در اسلام است.

دکتر زارعی‌کوشا با اشاره به جاده‌های خطرناک استان کردستان، افزود: کردستان زیرساخت جاده‌ای ندارد و ابراز شرم می‌کنم نسبت به مرگ شخصیت‌های برجسته‌ که در جاده‌های مرگ به راحتی جانشان را از دست می‌دهند و بی‌شک این فقدان با هیچ چیزی قابل جبران نخواهد بود.