مکتب حاج قاسم سلیمانی و حراست

«مکتب سلیمانی، منشوری ارزشمند برای حراست ها است»

شخصیت بی بدیل شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، موهبتی الهی بود که هر انسان با ایمان و آزاده ای به وجود ارزشمند و آسمانی اش می بالد. بالندگی مکتبی، و ایمان و شجاعت این مجاهد نستوه، راهی به رهایی بود، و شهادت زیباترین پاداش ملکوتی برای این انسان پاک بود. این الگوی تمام عیار مقاومت، با داشته های الهی و اجتماعی خویش، به عنوان سردار دل در ذهن و زبان روزگاران و در دل ها، تاریخ ساز و ماندگار شد، و همین داشته ها، باعث جاودانگی ملکوت معرفت این چهره سترگ آسمانی در یادها شد، در نتیجه، مكتب حاج قاسم در سویدای دل های اهل درد و درک؛ بنام، بالنده، برقرار، گرامی و ستودنی است. به میزان درک، امید است که ضمن تأسی از سلوک معرفتی، اجتماعی و مدیریتی این فرمانده شجاع خط مقاومت، پیوسته شاهد تداوم نگاه علمی شما سربازان خدوم عرصه علم و دانش باشیم، آن چه روشن است و حقیقت دارد، محبوبیت و مقبولیت مكتب متعالی شهید سلیمانی در ذهن و زبان ماست. در نتیجه، چنین مکتبی با دارایی های اجتماعی و ارزشمند آن، باید در میان فرهیختگان و فرزانگان دانشگاهی به فرهنگی متعالی و مانا تبدیل شود. داشتن پویایی علمی، و تلاش و حرکت پیوسته فرهنگی در جریان جوشان و درخشان مكتب سلیمانی، یکی از موفق ترین و منشوری موفق و اجرایی کردن آن، مورد تاکید است؛ از همین رو، برقراری پیوند قلبی و عملی با آن، کاربردی ترین راههای نجات انسانیت از انحصار استکبار و شرارت اشرار است. البته لازم است مدیران و کارکنان حراست، برای زنده نگه داشتن این مکتب و زاینده و بالنده تر شدن این فرهنگ، در مقایسه با دیگران، پایدار و پیشرو باشند تا در این راه، به عنوان عنصری وفادار به انقلاب و ارزش های آن، با رویکرد اقتدار همراه با احترام، از داشته های علمی و ارزشمند انقلاب، صیانت کنند.

 

«نگاهی به مکتب وسیره شهید حاج قاسم سلیمانی ونقش مدیران حراست در تبیین و توسعه آنها»

شهید قاسم سلیمانی یک سرمایه ملی است و این قهرمان ملی داشته های بسیاری برای به تصویر کشیدن دارد. اگر در شرایط امروز جهانی که امنیت، حلقه مفقود در جوامع مختلف بالاخص در کشورهای غربی است، در کشور ما برقرار است همه و همه حاصل رشادت های سربازان اسلام همچون شهید سلیمانی است که با تقدیم خون خود در جهت تامین این امنیت از خودگذشتگی کرده اند. نقش اساسی و رکن مهم حراست در تبیین و بازنشر ارزشهای انقلاب و انقلابیهای اصیل به عنوان نیروی محرکه برای توسعه و قلب تپنده هر ارگانی مطرح و متصور است از این رو بخشهای حراست در ارگان های مختلف از جمله دانشگاهها وظیفه مهم و ارزشمندی در جهت نشر عقاید، ارزش ها و آرمان های اسلام، انقلاب و شهدا خواهند داشت. تمامی رهپویان علم و دانش به
دلیل تقارن زمانی و زیستن در برهه تاریخی یکسان با شهید حاج قاسم سلیمانی داشته اند بهتر و بیشتر می توانند از ارزشها و عقاید شهید مطلع شده و درک بهتر و موثر تری داشته باشند. لذا ركن حراست در دانشگاهها می تواند با ترسیم نقشه راه و تشکیل اتاق فکر و نیز برقراری ارتباط موثر با سایر نهادها نقش مهم و ارزشمندی در جهت توسعه و گسترش مکتب حاج قاسم در بین دانشجویان، اساتید و افراد جامعه ایفا نماید. این پژوهش با بررسی کتابخانه ای در زندگینامه، و وصیتنامه شهید با بهره گیری از روش توصیفی؛ مکتب سلیمانی و نقش مدیران حراست در نشر آن مکتب را معرفی و مشخص می نماید.

 

(برگرفته از ویژه نامه مکتب سلیمانی و حراست ها)

مطلب پیشنهادی

پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی …